Wat wil je reserveren?
Sauna entree
Heb je een voucher?
Voucher inwisselen
DE NL
<     VORIGE

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

De vragen die ons het meest gesteld zijn, hebben wij hieronder voor jou op een rijtje gezet. Heb je een andere vraag? Laat het ons weten!

Wij doen er alles aan om jouw zorgeloos te laten genieten tijdens je bezoek. We volgen daarin het advies en de richtlijnen van het RIVM en de Nederlandse Overheid. Bekijk hier de maatregelen die wij nemen

Een saunabezoek heeft veel voordelen voor jouw gezondheid. Het heeft een positieve werking op je weerstand, je huid én je humeur. Juist nu is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. En uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat Covid-19 niet overdraagbaar is via zweet en dat de activiteit van het virus afneemt bij temperaturen van 40 tot 60 graden. Bij temperaturen boven de 80 graden kan het virus zelfs niet overleven en is het binnen 1 minuut al gedood. Wist je dat de meeste sauna’s bij ons boven de 80 graden zijn?

Heb je klachten?

De gezondheid en veiligheid van zowel onze gasten als van onze medewerkers staan bij ons hoog in het vaandel. Als je klachten hebt die, volgens de richtlijnen van het RIVM, op corona zouden kunnen duiden, dan vragen we je thuis te blijven en de maatregelen in acht te nemen. Dat vragen we óók aan onze medewerkers..

Nee, wij mogen voorlopig geen opgietingen uitvoeren in onze sauna’s. Zodra dit weer is toegestaan zullen wij onze gasten tijdig informeren. Wél bieden wij heerlijke rituelen, meditaties en floatingsessies aan!

Als eerste op de hoogte zijn? Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

Ja, dit is verplicht. Zowel voor een bezoek vóór 1 juli als ná 1 juli. Dit om de veiligheid en gezondheid van onze gasten en medewerkers te waarborgen en onze gastenaantallen te kunnen reguleren. Zonder reservering kunnen wij je geen toegang verlenen tot ons resort. Klik hier om te reserveren.

We hanteren een verplichte aankomst- en vertrektijd, zodat wij onze gastenaantallen kunnen reguleren en de veiligheid en gezondheid van onze gasten en medewerkers kunnen waarborgen. Wij vragen je dan ook om aan te komen op de aangegeven aankomsttijd en ons resort te verlaten op de vertrektijd die je bij je reservering aangeeft.

Je kunt kiezen uit onze 2 verschillende restaurants. Hier geniet je van goed, gezond én lekker eten. Reserveren voor onze restaurants is verplicht en doe je bij het inchecken. Bij binnenkomst in één van de restaurants wijst de gastvrouw/heer jou een beschikbaar tafeltje. En dan kan het genieten beginnen.

Jazeker. Juist! Geef gerust jouw dieetwensen door wanneer je jouw wellnessdag reserveert. Wellness en voeding horen immers bij elkaar. We serveren daarom wellnessfood: eten en drinken dat goed voor je is, je goed laat voelen én goed bij jou past. Good & happy food dus!

Eigen eten en drinken hoef je niet mee te brengen. Sterker nog, het is niet toegestaan. Laat je verrassen in onze restaurants. Veel leuker. En lekkerder. Durven we best te zeggen, want we weten wat onze chefs voor jou in petto hebben. 

Het tijdstip van jouw genietmoment hoor je zodra je bij ons binnenstapt. Zeker is dat jouw behandeling tussen jouw vooraf aangegeven aankomst- en vertrektijd gepland wordt. En er zit altijd een half uur tussen jouw aankomst en je (eerste) behandeling. Kun je dus lekker rustig aan doen. Je komt immers om te relaxen.

Natuurlijk doen we ons uiterste best om aan jouw wensen te voldoen. Echter kunnen wij het tijdstip van jouw voorkeur niet garanderen. Er zijn immers meer gasten met wensen. En… wie het eerst komt, wie het eerst geniet! Het definitieve tijdstip hoor je bij aankomst.

Ja hoor, als er op die dag nog behandelingen beschikbaar zijn, kun je die reserveren. Wil je écht zeker weten dat je kunt genieten van jouw favoriete behandeling, reserveer deze dan ruim van tevoren. Dan heb je nóg meer wellnessgenot om naar uit te kijken!

Nee, die zijn er niet. Er zijn wél vaste badkledingdagen – iedere woensdag. Op die dagen draagt iedereen (verplicht) badkleding, de hele dag en overal.

Natuurlijk. Je eigen spullen zijn altijd het fijnst, niet waar? Je kunt alles ook bij ons huren, hoor. Net zo makkelijk. (Of onze badjassen en handdoeken jouw favoriete kleur hebben, dat kunnen we niet beloven…)

Die ontvang je snel. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, sturen wij de bon naar je toe. Dit kan drie tot vier werkdagen duren. Je kunt de bon online bestellen en betalen via iDEAL of aanschaffen bij onze receptie. Wil je 'm liever direct in je mailbox? Bestel dan een cadeaubon als PDF. 

Alle informatie rondom reserveren met een geldige badenkaart kun je hier vinden.

Wil je iets wijzigen aan je reservering? De datum of tijd? Of wil je alsnog een behandeling bijboeken? We regelen het graag voor je, maar let op; soms gelden onze annuleringsvoorwaarden. Gebruik ons wijziging aanvraagformulier.

Iedereen moet kunnen genieten van onze wellness. Dus ja, ons wellnessresort is zoveel mogelijk rolstoeltoegankelijk. Behalve onze whirlpools en trappen in de baden, of sauna's met trappen.

Om de rust te bewaren binnen het wellnessresort hebben kinderen van 0 t/m 12 jaar geen toegang tot de faciliteiten. Kinderen van 12 t/m 16 jaar hebben alleen toegang onder begeleiding van ouders/verzorgers én op vertoon van hun legitimatiebewijs. 

Om de rust en privacy van onze gasten te waarborgen is het gebruik van een mobiele telefoon en/of tablet in de thermen niet toegestaan. Dit geldt eveneens wanneer je de telefoon gebruikt als e-reader.

Nee, fotograferen is niet toegestaan. Dit geldt in het hele resort. 

Een dagje wellness is ontspannen en genieten. Ook tijdens je zwangerschap kun je daar natuurlijk zomaar zin in hebben. Ben je een regelmatige saunabezoeker? Dan kun je prima blijven komen. Ben je nog geen drie maanden zwanger dan kun je een bezoekje beter even uitstellen. Zwanger en saunabezoeken vragen sowieso extra aandacht.

Naast rust bieden we ook privacy, je kunt dus gebruikmaken van een ruimte om te kolven. De voeding bewaren we voor jou in de koeling.

Wij houden van zuiver en gezond. Dat geldt ook voor het water in de Thermen. Bij ons baad je in hoog vitaal water uit eigen bron. We werken niet met chloor en zuren, maar met zoutelektrolyse. Puur dus, en dat voel je!

Jazeker, terwijl jij jezelf komt opladen, geven we ook jouw elektrische auto nieuwe energie. Er zijn maar liefst 10 oplaadpunten beschikbaar op ons parkeerterrein. We zijn niet voor niets het duurzaamste wellnessresort van Europa!

Ja. En we accepteren veruit de meeste creditcards.

Dat kan natuurlijk gebeuren. We bewaren gevonden voorwerpen een maand. Ben je iets vergeten? Stuur dan een mail naar info@thermenberendonck.nl. Dan berichten we je als we het hebben gevonden.

Maak je dag compleet

Boek een fijne massage

Naar onze behandelingen

Sauna is gezond!

Vijf redenen om regelmatig naar de sauna te gaan.

lees er alles over

Maak een keuze.